Interactieve workshops voor promovendi

  • geplaatst door Anne in
  • Algemeen
  • 10-02-2014

Promoveren met plezier

Hoe zet ik mijn lekenpraatje op? Hoe presenteer ik dit? Hoe ga ik staan? Wat doe ik wél en wat vooral niét? En… hoe houd ik mijn zenuwen in bedwang? In de workshop Presenteren & Promoveren komen al deze vragen aan bod. En nog veel meer. Samen met andere promovendi bereid je je voor op de verdediging van je promotie. Je maakt kennis met de basis van presenteren voor een groep. Samen ga je aan de slag.

In deze interactieve workshop doet de hele groep mee. De workshop duurt meestal 1 a 2 uur. Het is écht een work shop; we oefenen (kort) aan de hand van korte en gerichte opdrachten en zorgen ervoor dat iedereen aan bod komt. We kijken en luisteren naar elkaar en geven elkaar feedback.

Vervolgtraining

Spies&Spreken biedt ook trainingen in presenteren. In een vervolgtraining van anderhalve dag bereid je je nog gerichter voor op je promotie en het verdedigen van je dissertatie.  We werken dan in kleine groepen aan je lekenpraatje. Ook oefenen we met een hoogleraar het spel van de promotie.  Spies&Spreken helpt je je promotie met een gerust hart tegemoet te zien. Onze doelstelling daarbij is dat je de dissertatie met plezier gaat verdedigen!

Meer weten?

Lees de brochure Korte Interactieve workshop presenteren en promoveren 2014.

Je kunt ook contact opnemen met Anne Spies voor meer informatie.

 

Lees ook

featured-image
foto: Frank Kouws
Help… een pitch!

Pitchen is kort en bondig iets vertellen zodat anderen nieuwsgierig worden. Naar jou en naar wat je te zeggen hebt. Dat lijkt simpel. Maar het is best moeilijk om het simpel te houden. Vooral omdat je zo veel te vertellen hebt over je onderwerp. En echt: je publiek kun je al in één minuut helemaal […]

lees verder
featured-image
Toen zei ik niets

Twee jaar duurde het en ik zweeg. Tegen hem, tegen mijn klasgenootjes, tegen mijn ouders. Ik was negen en droeg een tuinbroek. Daarin had hij niets te zoeken. Ik gruwelde van zijn zachte handen, weke lippen en zijn grijze baard. Deze leerkracht – nota bene het hoofd van mijn lagere school – bracht mij (alleen […]

lees verder
featured-image
Zegt hij, hij zegt

Er zijn vertellers die letterlijk citeren wat zijzelf én wat de ander heeft gezegd. Misschien is dat belangrijk om het verhaal precies genoeg te kunnen vertellen. Ik denk dat de spreker de situatie voor zich ziet. Een voorbeeld: “Ik was met Kees mee naar het ziekenhuis voor zijn uitslag. Auto in de parkeergarage en ik […]

lees verder