Gastvrije advocaten

  • geplaatst door Anne in
  • Algemeen
  • 21-06-2012

Vrijdag 22 juni trainen Lilian Woltering en Anne Spies een heel advocatenkantoor op gastvrijheid. Hoe benader je een client? Hoe gaan we met elkaar om binnen het kantoor? Hoe komt jouw stem over, jouw houding. Wat zeg je wel, wat zeg je niet bij het aanbieden van een kop koffie, of als je met een client in de lift staat?

Een snel groeiend advocatenkantoor

Gedreven mensen, medewerkers, partners, allemaal ambitieus en talentvol. Gedurende dit hele jaar geeft Spies&Spreken  (verspreid) 4 verschillende dagen training om de communicatie en gastvrijheid naar een nog hoger nivo te begeleiden. Iedereen op dit kantoor werkt hard en ontvangt de clienten op zijn of haar manier. Hoe en waar wil dit kantoor één lijn trekken?

Bewustwording en feedback van elkaar

In de trainingen wordt het hard werken, zullen we veel doen, zullen we veel leren, wordt het een feest van herkenning en zullen we plezier beleven! Met film, rollenspellen, voorbeelden, lekkere lunches gaan we aan de slag met de  thema’s: Ontvangen van cliënten, bewustwording van mimiek, taal, houding, motoriek, kleding.

Kleine groepjes

In kleine groepjes werken we met elkaar en geven we elkaar feedback. Op bepaalde momenten werken we met camera’s omdat het interessant is om je eigen gedrag terug te kunnen kijken. Je gaat zelf ontdekken wat wel en niet kan rondom gastvrijheid. Wat is jouw stijl? Wat is jouw eigenheid? Waar ligt je kracht, wat kan nog anders?

Lees ook

featured-image
Maak van je PowerPoint geen lappendeken!

Veel mensen beginnen met de voorbereiding van hun presentatie in PowerPoint.Ze schuiven wat plaatjes bij elkaar, zoeken nog wat oude slides op, kopiëren grafieken uit een rapport.Een bullet hier, een cartoon daar. Voor je het weet ligt er een lappendeken.Druk. Onrustig. Van alles wat. En dat leidt af.Wij, je publiek, weten niet waar we moeten […]

lees verder
featured-image
Vertel wat er komt

Over een gouden regel bij presenteren met PowerPoint 1. Wat je in dit blog kunt verwachtenIn dit blog vertel ik je over één eenvoudige, maar waardevolle regel voor iedereen die presenteert met beelden: leid altijd eerst in wat je straks gaat laten zien. Ik leid eerst in dit blog de context in over hoe en […]

lees verder
featured-image
foto van ik: Patricia Rehe
Ik, zei de gek

Ik zeggen mag best! Ik weet nog dat ik als kind leerde dat een zin niet met ik begint. Geschreven niet en gesproken evenmin. Onbeleefd, was het oordeel. Onbescheiden. En dus leerde ik al vroeg om alternatieven te verzinnen. Ik hoor veel mensen zinnen beginnen met je, met we, met men zegt, alsof er een […]

lees verder